مهد کودک

عید قربان

1393/2/24 14:45
نویسنده : خانم لطفی
755 بازدید
اشتراک گذاری

عید شما مبارکــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

به مناسبت عید قربان مهد کودک همراه فرشته ها جشنی بر پا داشتن 

   

           

          

           

حالا براتون ی کار دستی به مناسبت عید قربان میزارم امیدوارم خوشتون بیاد

کار با کاغذ مچاله یکی از فعالیت های هنری است که اهداف زیادی را برای تقویت ماهیچه های دست کودکان و در نتیجه ی آن انجام برخی از فعالیت ها که به این حیطه مربوط است را به دنبال دارد . برای کودکان پیش از دبستان و کودکان مهدکودکی کار با دستمال کاغذی و برای سنین دبستان از کاغذ مناسب است . کودکان پیش از دبستان از مچاله کردن کاغذ بخاطر ضخامتی که دارند خسته می شوند . در ادامه مطلب یک کولاژ زیبا با دستمال کاغذی را مشاهده کنید .

                                                   کار-با-کاغذ-مچاله

اینم داستان عید قربان:

سال ها پیش، یعنی در زمان حضرت ابراهیم علیه السلام که یکی از پنج پیامبر بزرگ خدا بود در دو شب، یعنی شب نهم ماه ذی الحجه و دهم ماه ذی الحجه در خواب به اون حضرت وحی شد که روز دهم ذی الحجه برای رضایت خداوند مهربون، تنها فرزندش که اسماعیل نام داشت رو به منی که یک کوه در نزدیکیِ مکّه بود، ببره و اونو قربانی کنه.

حضرت ابراهیم علیه السلام هم که خدای مهربان را خیلی دوست داشت، بدون هیچ تردیدی، صبح روز دهم ذی الحجه، پسرش رو به منی برد و دست و پای اونو بست و تصمیم گرفت که به فرمان خداوند اونو قربانی کند، ولی همین که خواست با چاقو گلوی اسماعیل را ببره از سوی خداوند فرمان رسید که: «ای ابراهیم! تو از آزمایش الهی سربلند بیرون آمدی، اکنون فرزندت را رها کن و به جای اسماعیل این گوسفند را که برایت هدیه فرستادیم، قربانیکن».

حضرت ابراهیم علیه السلام هم بسیار خوشحال شد و پسرش رو بوسید و به جای او، اون گوسفند را قربانی کرد. از اون زمان تا حالا، هر سال حاجیان در منی، گوسفندی رو قربانیمی کنند. اون روز را هم روز عید قربان نامیدند.

                             

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

احسانی
25 اردیبهشت 93 14:20
با سلام کارتون خیلی عالیه، همینطور به کار خوبتون ادامه بدین.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به مهد کودک می باشد